۶ روش تمیز کردن اتو | بهترین روش تمیز کردن اتو چیست

۲۶ دی ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
تمیز کردن اتو
اتو یکی از وسایل مهم خانگی است که به طور روزانه از آن استفاده می‌کنید. از جمله مهم‌ترین مشکلاتی که معمولاً برای اتو‌های خانگی به وجود می‌اید، کثیف و آلوده شدن کف اتو، گرفتگی و ایجاد رسوب در منافذ اتو و یا چسبیدن لباس‌ها بر روی آن است. اگر این مشکلات برای اتو‌های بخار بیفتد، دیگر آن کارایی قبل را ندارند و از همه مهم‌تر، موجب ایجاد لک بر روی لباس‌های شما می‌شوند. پس بهتر است با بهترین روش‌های تمیز کردن اتو آشنا شوید تا در صورت بروز چنین مشکلاتی، به سرعت آن را حل کنید. 

6 روش تمیز کردن اتو به بهترین شکل 

جرم گیری اتو

تمیز کردن کف اتو با استفاده از الکل

به‌طور کلی الکل‌های صنعتی یکی از بهترین مواد شیمیایی برای تمیز کردن کف اتو هستند. در ابتدا سعی کنید الکل صنعتی را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید. البته توجه داشته باشید که میزان آب استفاده شده به نسبت الکل صنعتی کمتر باشد تا اثر پاک‌کنندگی بیشتری برای کف اتو داشته باشد. در این زمان، مخلوط آب و الکل صنعتی را بر روی یک پارچه تمیز بریزید و شروع به اتو زدن کنید. پس از چند بار اتو زدن، خواهید دید که کف اتو مثل روز اول شده است و دیگر اثری از مواد سوخته بر روی کف اتو نیست. 
همچنین اگر منافذ اتوی بخار دچار انسداد شده‌اند، چندین بار مخزن آن را با استفاده از آب تصفیه شده پر کنید و بر روی پارچه حاوی آب و الکل اتو بکشید تا این مشکل برطرف شود. 
تمیز کردن کف اتو

تمیز کردن کف اتو با استفاده از سرکه و نمک

در همین ابتدا لازم به ذکر است که گفته شود، این محلول بسیار قوی است و به راحتی سخت‌ترین لکه‌ها را از بین می‌برد. پس اگر اتوی بخار شما نیاز به پاک‌سازی اساسی دارد، این محلول را انتخاب کنید. در ابتدا چهار پیمانه سرکه سفید را داخل ظرفی بریزید و آن را گرم کنید. پس از چند دقیقه، دو پیمانه نمک به آن اضافه کنید و آن‌ها را با یکدکیگر مخلوط کنید. البته توجه داشته باشید که محلول شما به نقطه جوش نرسد و قبل از آن، زیر گاز را خاموش کنید. 
کمی صبر کنید تا محلول شما سرد شود. حالا دستمالی را آغشته به محلول کنید و اقدام به تمیز کردن کف اتو کنید. برای آنکه جرم‌ گیری اتو به طور کامل صورت گیرد، بهتر است در دو مرحله و با دو دستمال جداگانه اقدام به این کار کنید تا لکه‌های قدیمی نیز برطرف شود. البته توصیه می‌شود پس از هربار استفاده از اتوی بخار، با استفاده از این محلول کف اتو را دستمال بکشید تا حدالمقدور با چنین مشکلاتی روبرو نشوید. 
همچنین اگر منافذ اتوی بخار دچار گرفتگی هستند، بهتر است تا محلول آب و سرکه سفید را درون مخزن اتو بریزید و اقدام به اتو کردن پارچه‌های بی‌مصرف کنید تا این محلول کاملاً بخار شود. با بخار شدن این محلول، جرم و آهک موجود در منافذ اتوی شما نیز از بین خواهد رفت. البته قبل از انجام این کار، راهنمای استفاده از اتوی بخار خود را مطالعه کنید تا مطمئن شوید این محلول آسیبی به مخزن نخواهد زد. پیشنهاد می شود در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
تمیز کردن کف اتو با استفاده از سرکه و نمک

تمیز کردن کف اتو با استفاده از آب و جوش شیرین

جوش شیرین نیز مانند سرکه توانایی بالایی برای تمیز کردن اتو دارد. در ابتدا سعی کنید دو پیمانه جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید. البته برخی از افراد توصیه می‌کنند، اگر میزان مساوی از آن‌ها استفاده شود بهتر است. پس از انجام این کار، محلولی با حالت خمیری دارید و حالا دستمالی را آغشته به آن کنید و بر روی کف اتو بکشید و صبر کنید تا خمیر کاملاً خشک شود. پس از چند دقیقه با استفاده از یک دستمال مرطوب، خمیر را از کف اتو پاک کنید. خواهید دید که دیگر خبری از لک و سوختگی در کف اتو نیست. 
تمیز کردن کف اتو با استفاده از آب و جوش شیرین

استفاده از محلول‌های شوینده 

برای انجام این کار، سعی کنید محلول‌های صابونی مانند ریکا و آب را با یکدیگر مخلوط کنید تا کف آن زیاد شود. حالا بهتر است تا با استفاده از یک اسفنج شروع به تمیز کردن اتو کنید. پس از آنکه احساس کردید لکه‌های موجود در کف اتو از بین رفته‌اند، با استفاده از یک حوله مرطوب، باقی مانده جرم‌ها را پاک کنید تا به همین راحتی اتوی شما تمیز شود. البته حتماً توجه داشته باشید که سطح اتو باید کاملاً سرد باشد تا دچار مشکلات دیگری نشوید. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر اجاق گاز ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
استفاده از محلول‌های شوینده 

استفاده از نمک

اگر کف اتوی شما خیلی کثیف نیست و تنها قصد این را دارید تا از لک‌های بیشتر روی آن جلوگیری کنید، بهترین کار این است که از نمک استفاده کنید. در ابتدای کار مقداری نمک را بر روی یک دستمال ضخیم یا حوله بریزید و سپس اتو را در بالاترین دمای خود قرار دهید. پس از آن، اتو را روی دستمال حاوی نمک بکشید. خواهید دید که دوده‌ها و کثیفی‌های کف اتو به سرعت جذب نمک‌ها خواهند شد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره شستن عروسک در ماشین لباسشویی را بخوانید.
استفاده از نمک

استفاده از خمیر دندان

زمانی که اتو سرد است، مقداری از خمیر دندان را روی لکه‌های کف اتو بمالید و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شروع به پاک کردن آن کنید. سپس اتو را روشن کنید و در حالت بخار قرار دهید. در نهایت نیز با استفاده از یک دستمال مرطوب، دوباره کف اتو را تمیز کنید تا لکه‌ها به طور کامل برطرف شوند. بهتر است بدانید که استفاده از خمیر دندان تنها برای لکه‌های سطحی خوب است و اگر کف اتو دچار سوختگی شده است، بهتر است از محلول‌های قوی‌تر استفاده شود. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر جاروبرقی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
استفاده از خمیر دندان

و در آخر...
اتو از جمله پرمصرف‌ترین و ضروری‌ترین لوازم خانگی است که اگر کف آن دچار سوختگی شود یا منافذ آن دچار گرفتگی شود، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. پس بهتر است تا برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی و در مقابله با آن‌ها، با روش‌های تمیز کردن اتو آشنا شوید. محلول سرکه سفید و نمک، یکی از پرکاربردترین و قوی‌ترین ترکیباتی است که موجب پاک‌کنندگی تمام لکه‌ها از کف اتو می‌شود. همچنین اگر قصد جرم‌ گیری اتو و منافذ آن را دارید، بهتر است تا محلول آب و سرکه سفید را داخل مخزن اتو بریزید و منتظر بمانید تمام محلول بخار شود تا جرم‌گیری کف اتو به بهترین شکل انجام شود.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...